Trocha adventního rozjímání: poděkujte, odhodlejte se ke změně

Vánoce jsou tu a konec roku za bukem, tedy vlastně za jedlí. Balancujeme, co bylo… ale řešte, co bude: odhodlejte se ke změně!

Vánoce jsou tu a konec roku za bukem. Balancujeme, co bylo, a já si neodpustím brnknout na osobní notu. Už skoro dva roky intenzivně píši tento blog (za pomoci své skvělé copywriterky. Jitko, děkuji za tvou pomoc!) A v něm se zabývám jak pracovními tématy, tak osobním rozvojem. Obě tyto nádoby k sobě patří neodmyslitelně, neboť jsme pořád jedna a tatáž osoba.

Dovolte mi takové mini zhodnocení…

Děkuji všem svým klientům (i vám, co čtete můj blog a dáváte mi zpětnou vazbu!) za naši spolupráci. Moc mě to s vámi baví, váš pohled na věc a spousta témat, která spolu řešíme, jsou pro mě krásnou inspirací!

Vyrazili jste na cestu rozvoje a vidím, jak se posouváte a rostete. Pojmenovali jsme společně různé příčiny „trápení“ a nachystali na to munici = informace a způsoby co a jak používat, aby byl život v práci jednodušší a celkově fajn.  

Myslím si, že jste se teď dostali do bodu, kdy je třeba začít řídit vaše problémy, situace a projekty trochu jinak. A tím myslím akci, odhodlání „od teď to dělám jinak“, než takové to vágní „budu se snažit to nějak dělat jinak“.

Aby se něco událo, je dobré začít s plánem. Práce s plánem znamená: řídit se podle něj. Průběžně sledovat, zda se plní. A pokud ne, co je jasně pojmenovanou a kvantifikovanou příčinou. A s příčinou nezdaru/neúspěchu pracovat. Udělat z nich „learning zone“. Jen tímto firma i jedinec roste a posouvá se vpřed.  

Proto doporučuji, abyste se zaměřovali na týdenní bázi na toto:

  • Vyhodnocení, zda se váš týdenní plán plní (ať už pracovní, či osobní). Když neplní, tak PROČ. Jasně pojmenované a vyčíslitelné argumenty – to v případě profese. (A pozor argumentem není: „je toho moc“ nebo „byl špatně udělán plán.“ Mělo by vás zajímat, CO TO JE přesně TO MOC. A dále PROČ to moc najednou vzniklo? Jděte po položkách. Plán byl udělaný špatně v jakém přesně bodě? Analyzujte, pojmenovávejte.
  • Zamyslete se nad řešením co s tím. Co selhalo, uděláte příště správně. Tento precizní způsob přenášejte do své práce a celého svého týmu. Od týmu chtějte vědět: proč přesně a v čem nestíhají svou práci. Co se děje, že se plán nedrží. Kde přesně vznikl problém. Pojmenovávejte to jasně. Aha, bylo moc práce? Pak se rovnou ptejte: co jiného tedy dostalo přednost před plněním stanovených úkolů? Věřím, že někdy budete překvapeni, čeho se dopátráte. Když vím, co a kde selhalo, můžu s tím příště pracovat lépe!
  • V harmonogramu každého plánu doporučuji kromě termínů sledovat i ZDROJE. Co v jaké fázi projektu potřebuji mít zařízené? A od toho se mi odvíjí, kdy zadávám požadavek všem zapojeným profesím a způsob, kdy je kontroluji a urguji.

 „Nikdy si nikdo neplánoval, že bude na mizině, tlustý, líný, nebo hloupý. Tohle se právě stává, když nemáte plán.“

Larry Winget

Směle vykročte nejen do nového roku

Vykročte do změny, pěkně pravou nohou. Chápu, že to bude ze začátku nepříjemné – jak pro vás, tak pro váš tým. Protože je to změna! A změny bolí. Vznikne určité nepohodlí a práce navíc. Ale jen na začátku. Věřte, že když vytrváte, přinese to ovoce. Hotový sad.

Sledujte, co vám v této situaci není pohodlné, příjemné, nebo kde to selhává. Tohle jsou další témata, která bychom spolu mohli v novém období řešit. Bez puštění se do akce jsou všechno jen slova a ne činy. Otravné točení se v kruhu. Takže z kola ven! ☺

Vy to zvládnete! Já vám věřím. Jste totiž skvělí. A já se těším na vaše další podněty. Ať se nám všem daří.

Líbil se vám článek? Podělte se s přáteli:
helena

Mgr. Helena Macková

Osobní kouč pro talent, kariéru a osobní štěstí
Personální konzultant pro firemní změny

Blog — koučink a osobní rozvoj

Svět vykolejil. Mnoho lidí se dnes utápí v beznaději a bojí se zítřka. Jak najít vnitřní klid v době krize? Jak se zbavit stresu? Krize je čas pro osobní růst.

Nebaví mě práce, bojím se vyhoření – na všechno jsem sám, resty se kupí, dohání mě zodpovědnost. Nikdo mi nepomůže, nikdo jiný to neudělá! Opravdu? Ale houby.

Konfliktní situace. Jak je poznáme? Jednoduše. Není nám v nich dobře! Obvykle se týkají vztahů s druhými. Zvládejte je bez nervů.

V práci už vás to nebaví, netěší, děláte nesmyslné věci. V hlavě přitom už dlouho nosíte myšlenku a v srdci touhu na vlastní byznys. Je čas.

Kam dál? Vyberte co je vám nejbližší

Koučink, osobní rozvoj

Váš potenciál - naplňujete ho? Co kdyby pozitivní změny ve vašem životě probíhaly rychleji, efektivněji? Pořádný nádech a... pojďte se mnou odstranit bloky a nastartovat potřebné změny. Bude to intenzivní, ale zábavné a “téměř bezbolestné”!

VÍCE INFORMACÍ

Personalistika

Potřebujete (pře)nastavit firemní kulturu nebo organizační strukturu se vším všudy? Důkladný personální audit, postavit do latě personální procesy, vyladit komunikaci napříč celou firmou, zefektivnit pohovory, vyjasnit kompetence a klíčové pozice?

VÍCE INFORMACÍ

Školení

Nestůjte sami sobě v cestě - zapracujte na sebevědomí, sebepřijetí, na vztazích s ostatními. Leadership, ženský leadership, firemní kultura, personalistika v praxi… zapracujeme na tématu dle vaší volby - pokud se nebojíte být opravdu sami sebou.

VÍCE INFORMACÍ