HR interim managerem v období auditu

Personální manažerka ve společnosti náhle onemocněla a firma neodkladně potřebovala zástup v řídicí roli personálního oddělení - a to tak, aby ve společnosti vše kolem personalistiky fungovalo hladce jako dosud a nenastal významný výkyv.

Mise

Kontinuita v oblasti náboru nových zaměstnanců, podpora manažerů při výběrovém řízení a řešení denních záležitostí se zaměstnanci + adekvátní zastoupení na auditu, který právě probíhal.

Firma, zázemí

Mezinárodní společnost, dodavatel prvotřídních řešení v oblasti převodových systémů pro specifické použití v nejnáročnějších průmyslových odvětvích po celém světě. V ČR zastoupení ve výrobním závodě v Brně, počet zaměstnanců cca 350.

Vedení: Naše skvělá personální manažerka je nemocná, HR práce je dobře rozběhnutá, potřebujeme, aby to takhle hladce šlapalo dál… Na koho se ale v časové tísni obrátit, komu svěřit personální otěže?

Zaměstnanci: Co teď, nenaruší nemoc naší personalistky fungování naší sehrané party?

Já: HR laťka proklatě vysoko, k tomu audit…  nádech, skočit, výdech a rychle se zorientovat v místních procesech!

 

Jak mise probíhala

Délka projektu: 3,5 měsíce, nasazení 3 dny v týdnu. Klíčové body: rychle zapadnout do společnosti, bleskurychle se zorientovat v personálních procesech a systémech + pokračovat v zaběhnuté rutině.

Hned ze startu mě čekala prezentace personálních procesů na auditu = náročný úkol. Tyto procesy jsem totiž nenastavovala já, neznala jsem je přesně do puntíku.

Vše dopadlo na jedničku – audit, ale i celková spolupráce probíhaly „poklidně“ a nic nenadálého se nestalo, což byl v této “HR misi” výborný výsledek.

 

Průběh projektu v detailech

Pro úspěšné dočasné zastoupení – HR interim – je nezbytné vybrat člověka, který:

  1. má zkušenosti z podobného prostředí firmy
  2. „osobní chemií“ si sedne s top managementem (zejména tím nejvyšším)
  3. zná personální procesy a mechanismy, které jsou v dané společnosti nastaveny
  4. Pokud se navíc jedná o mezinárodní firmu (nebo jde obecně o větší společnost), kde jsou nastaveny různé systémy, je třeba, aby Interim HR měl prokazatelnou zkušenost s tímto specifickým prostředím.

 

Zaručený základ úspěchu? Dobrá spolupráce, komunikace a otevřenost na všech frontách. V případě managementu podniku byly přijetí mé osoby a jejich otevřenost fantastické. Nemocná personální manažerka zase projevila důvěru a velkou vstřícnost při předávání informací i úžasnou podporu na dálku. I všichni ostatní kolegové ukázali otevřenost a ochotu spolupracovat. Jen díky této kombinaci bylo možné rychle na potřebné úrovni zapadnout do společnosti a fungovat od prvního okamžiku ve prospěch firmy.

 

Častý problém v mezinárodních korporacích

aneb V čem byla tato mise inspirativní

V některých velkých korporacích probíhá neustálý mocenský boj s větrnými mlýny, osočování druhých a když člověk potřebuje pomoc, místo vstřícného kolegiálního gesta přichází příval slov o tom, proč vám vlastně pomoci nemohou (nechtějí).

Zde to bylo jiné! Zažila jsem firmu, kde je příjemná atmosféra a kolegové si vzájemně pomáhají (všichni!) Bylo to poznat už od překročení prahu dole na recepci. Bylo mi ctí pracovat na tomto projektu.


Tlačí vás bota v HR, potřebujete nezávislý pohled profesionála?

Sjednejte si schůzku

Líbil se vám článek? Podělte se s přáteli:
helena

Mgr. Helena Macková

Osobní kouč pro talent, kariéru a osobní štěstí
Personální konzultant pro firemní změny

Další články — případové studie z firem

Ve firmě vládne podivná nálada, nedaří se plnit dlouhodobé cíle, nastavené procesy se zdají být neefektivní, nebo zcela nefunkční, a vy nevíte proč? Tým je demotivovaný, neagnažovaný, unavený, chybí šťáva, energie a přemýšlíte co s tím? Firma rychle a nebo najednou vyrostla. Zaběhnutý systém práce/ běh firmy nějak nestačí, nevyhovuje. Jenže co a jak změnit? Máte hodně nebo málo lidí? A jsou to správní lidé na správných místech?

Rozhodli jste se pro personální audit ve firmě? Využijte přehledný a krátký návod, jak se v něm neztratit, na co si dát pozor, a jak výsledek interpretovat.

Vedení firmy a lidí je v zásadě jednoduché. Stačí si udělat jasno ve 4 základních věcech. Jak tohle uděláte, řízení lidí najednou půjde jakoby samo od sebe, motivace zaměstnanců půjde nahoru.

Vedení si stěžuje, že se lidé nechtějí vzdělávat, nezajímají se o novinky v oboru. A zaměstnanci zas říkají, že nemají podmínky a čas pro rozvoj. Výmluvy!

Kam dál? Vyberte co je vám nejbližší

Koučink, osobní rozvoj

Váš potenciál - naplňujete ho? Co kdyby pozitivní změny ve vašem životě probíhaly rychleji, efektivněji? Pořádný nádech a... pojďte se mnou odstranit bloky a nastartovat potřebné změny. Bude to intenzivní, ale zábavné a “téměř bezbolestné”!

VÍCE INFORMACÍ

Personalistika

Potřebujete (pře)nastavit firemní kulturu nebo organizační strukturu se vším všudy? Důkladný personální audit, postavit do latě personální procesy, vyladit komunikaci napříč celou firmou, zefektivnit pohovory, vyjasnit kompetence a klíčové pozice?

VÍCE INFORMACÍ

Školení

Nestůjte sami sobě v cestě - zapracujte na sebevědomí, sebepřijetí, na vztazích s ostatními. Leadership, ženský leadership, firemní kultura, personalistika v praxi… zapracujeme na tématu dle vaší volby - pokud se nebojíte být opravdu sami sebou.

VÍCE INFORMACÍ